Friday, June 5, 2009

kenangan ku....










hidup nie penuh ibarat irama dan lagu ia susah dipisah kan....
























shahril dah kawin dah....huhuhu
aku bila lagi nie....















waa... tau2 dah kawin kan....(cayalah inspt wan)














Alamak geng kawin lagi!!!!!!!











Frederic Kanoute, 31 dalam perlawanan antara Seville vs Deportivo La Coruna telah menyatakan sokongan beliau kepada PALESTIN dengan menyelak jersinya dan menayangkan perkataan "PALESTINA" setelah menjaringkan gol kedua bagi pasukannya, Seville. Perlawanan bolasepak tersebut telah diadakan pada 8/1/2009.

Dikhabarkan bahawa dalam perlawanan menentang Osasuna (4/1/09), beliau juga memakai baju yang sama tertera perkataan "PALESTINA". Tetapi tidak ditunjuk kerana beliau tidak dapat menghasilkan gol pada ketika itu.

Namun, pada saat keunggulan beliau telah menjaringkan gol pada perlawanan menentang Deportivo La Coruna; Pada saat semua kamera menumpukan fokus kepada beliau; Pada saat ribuan manusia bersorak kepada beliau; Pada saat ribuan pasang mata menonton kejayaan beliau; Pada saat itulah, Frederic Kanoute memilih untuk menayangkan sokongan beliau kepada PALESTIN dengan cara yang tersendiri. Sungguh pandai dan sungguh bijak. Alhamdulillah... .

Hasil dari perbuatan tersebut, beliau telah dilayangkan dengan kad kuning. Namun, beliau menerimanya dengan redha dan bertanggungjawab dengan tindakannya itu.

Adakah itu sahaja sumbangan beliau?

Beliau malah telah menyelamatkan sebuah bangunan yang dijadikan masjid oleh penganut ISLAM di Seville. Bangunan tersebut telah dibuat keputusan untuk dijual kerana kontrak penggunaan bangunan tersebut sebagai tempat solat telah tamat. Namun, Frederic Kanoute telah tampil menyelamat dengan membeli bangunan tersebut dengan harga 510,860 euros (iaitu $700,000 USD). Harga tersebut menyamai setahun pendapatannya. (Baca lanjutan di Islamonline.net)

Beliau juga telah membuktikan bahawa berpuasa pada bulan Ramadhan tidak melemahkan ummat ISLAM. Frederic Kanoute telah dimahkotakan dengan penjaring gol terbanyak liga iaitu 20 gol, mengalahkan Ronaldinho. Bukan setakat BOLEH bermain bolasepak di arena profesional, malah CEMERLANG walaupun sedang berpuasa. Semenjak itu, kelab yang beliau wakili tidak lagi memberi tekanan kepada beliau untuk menjalankan rutin sebagai seorang muslim. (Baca lanjutan di Islamonline.net)

Sebagai seorang muslim, beliau juga menolak untuk memakai jersi bolasepak kelab beliau yang tertera nama sebuah syarikat internet perjudian. Kelab beliau telah menyediakan jersi khas untuk beliau pakai.

Beliau juga telah mewujudkan sebuah yayasan untuk membantu anak-anak yatim di Mali dan lain2 kebajikan agama yang saya percaya ia menjadi dambaan setiap muslim.

SubhanALLAH, insan seistimewa Frederic Kanoute ini telah membuat suatu yang sangat bernilai di sisi ISLAM. Walaupun baru 10 tahun memeluk ISLAM, sumbangan beliau telah mengalahkan sebahagian kita, terutama saya...aduh, cemburunya.

Semoga kisah Frederic Oumar Kanoute ini bisa memberikan kita keinsafan dan dapat kita ambilnya sebagai iktibar.
wAllahu ta'ala a'lam.

sumber
http://eforum3.cari.com.my/viewthread.php?tid=402029&extra=page%3D1






WOI!!!! BODOH KE!!! BUDAK PON NAK TEMBAK...BANGANG TOL ZIONIS NIE!!!





TENGOK NURUL PON PERNAH GIE SANA!!!!!




FREE PALESTIN!!!!!



Gerek sei!!!!!.....















Tu dia!!! GENG BAS SEKOLAH dah mai dah...













Ish budak nie!!! geram tul la...asyik kacau pakgah hakim jee(zafran woi) dapat




nanti cubit kang...hehehe







nie budak2 nie....ish!!!!

















warna baju ku sama la...kui3




























lihat la mata ku....








balik kampung!!!!!



cowboy datang lagi!!!!

















indahnye pulau nie....

ABANG coke satu!!!!!

mari menyelam sama2

my family....past dari scuba..

yoo WHAT UP !!!


!
ambik kau!!!
dish....
poyos siot!!!
sejuk siot....








tangkap dia....


jom pie mandi laut(PD)






kat CAMERON HIGHLAND




jom SCUBA!!!...




nak tido la dulu...line clear





CD nie kacau laa...aku baru nak test CAMERA aku...huhuhu





apa budak2 nie buat nie....mcm buat vedio klip jee...




apa buat tu BRO...

hamdy CAK....

member dah kawin2...kui3
jom mari rempit ramai2.past tu kena thn dgn datuk

1 comment:

  1. awk ske jalan2 errr..
    bila nak bawa kitaorg kuar plak..
    he3..

    ReplyDelete